sâmbătă, 20 martie 2010

Produse sau servicii

Aceasta secţiune este reprezentată de descrierea principalelor produse sau servicii, a pieţelor şi a cererii, în care se va defini cu exactitate ceea ce urmează a se dezvolta/ produce, etc. sau vinde.

Lungimea secţiunii va varia în funcţie de numărul şi complexitatea produselor care sunt planificate şi trebuie scrisă într-un limbaj uzual (trebuie să se ţină seama că este necesară, atunci când este cazul, şi prezentarea produselor deja existente, care au legătură cu viitoarele produse sau servicii care vor fi realizate în urma dezvoltarilor induse de finanţarea solicitată sau programată prin planul de afaceri).

Pentru a cuprinde cât mai bine toate informaţiile despre noile produse sau servicii, vă recomand următoarea schemă de prezentare:

a) prezentarea – în această secţiune se va descrie fizic produsul sau serviciul, pot fi incluse în anexe fotografii, schiţe, etc;
b) necesitatea – se vor prezenta diferitele utilizări ale produsului sau serviciului, caracteristicile care-l fac unic, interesul clienţilor şi potenţialul afacerii. Tot în această secţiune se va prezenta şi ciclul de viaţă al produsului;
c) creşterea – exprimă evoluţia produsului/serviciului până în prezent şi modul în care compania apreciază că va evolua în viitor;
d) tehnologia actuală – se va descrie tehnologia pe care o deţine compania în prezent şi tehnologia de care va avea nevoie pentru dezvoltarea noilor produse/servicii;
e) poziţionarea produsului/serviciului pe piaţă – în această secţiune va fi necesară identificarea produselor/serviciilor în piaţă, identificarea produselor/serviciilor concurente, analiza comparativă cu produsele concurente, identificare oportunităţilor din piaţă, identificarea avantajelor care pot fi oferite pentru a depăşi concurenţii;
f) controlul calităţii – o secţiune importantă în care trebuie descrisă modalitatea prin care se vor evita defectele de fabricaţie, metode de evaluare a produselor/serviciilor din punct de vedere al calităţii;
g) evoluţie – secţiune cu o importanţă sporită, în special în domeniile de activitate dinamică, se vor avea în vedere, necesitatea înlocuirii produselor, evoluţia concurenţilor se vor propune activităţi de cercetare-dezvoltare;
h) planul de producţie – în această secţiune se vor prezenta elementele componente ale produsului (materia primă, echipamente, resurse umane, etc.). Se vor prezenta furnizorii, echipamentele, procesul de producţie, locaţia;

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu