duminică, 28 martie 2010

Analiza SWOT

Prin intermediul analizei SWOT puteţi examina viabilitatea afacerii prin identificarea punctelor tari, punctelor slabe, oportunităţilor şi ameninţărilor.

Punctele tari descriu atributele pozitive, tangibile şi intangibile, interne ale companiei. Ce faceţi bine? Ce resurse aveţi? Ce avantaje aveţi faţă de concurenţă? Vă avantajează locaţia?

Punctele slabe ar putea include lipsa de experienţă, resurse limitate, lipsa de acces la tehnologie sau capacitate, oferta de servicii inferioară sau o localizare slabă a afacerii. Aceştia sunt factori care sunt sub control, dar dintr-o varietate de motive, au nevoie de îmbunătăţire pentru a vă putea atinge efectiv obiectivele de marketing.

Oportunităţile evaluează factorii atractivi externi care reprezintă motivul existenţei şi prosperităţii afacerii. Aceştia sunt factorii externi ai afacerii. Ce oportunităţi există în sectorul de piaţă pe care activaţi, din care puteţi spera să beneficiaţi?

Ameninţările includ factori în afara controlului care ar putea să vă pună strategia de marketing şi chiar şi afacerea într-o poziţie de risc. Aceştia sunt factori externi - nu aveţi nici un control asupra lor, dar pe care-i puteţi anticipa dacă aveţi un plan de urgenţă care să se ocupe de prevenirea şi rezolvarea acestor probleme.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu