marți, 30 martie 2010

Analiza trecutului afacerii

Pentru analiza trecutului afacerii trebuie analizaţi următorii indicatori:

  • indicatori de lichiditate;
  • indicatori de sovabilitate;
  • indicatori de gestiune;
  • indicatori de rentabilitate.

Indicatorii de lichiditate reprezintă capacitatea unei companii de a face faţă datoriilor pe termen scurt prin valorificarea activelor curente.
Indicatori:

  • rata lichidităţii generale(rlg) = active curente/pasive curente (valoare minimă admisă poate varia între 1,2 şi 1,8);
  • rata lichidităţii intermediare(rli) = active curenta-stocuri-creanţe incerte/pasive curente=discponibilităţi+creanţe certe/pasive curente.

Indicatorii de solvabilitate reprezintă capacitatea companiei de a-şi asigura fondurile necesare de la creditori şi nu de la acţionari.
Indicatori:

  • rata datoriilor = total datorii/total active;
  • gradul de îndatorare = total datorii/capital propriu;
  • rata de solvabilitate = împrumut pe termen lung/capital propriu;
  • rata de acoperire a activelor imobilizate = active fixe nete/împrumut pe termen lung;
  • rata de acoperire a serviciului datoriei = câştig net înainte de plata dobânzilor şi impozitelor/dobânzi+rata de rambursare a împrumuturilor pe termen lung;
  • rata de acoperire a dobânzilor = câştig net înainte de impozitare+cheltuieli pentru dobânzi/cheltuieli pentru dobânzi.

Indicatorii de gestiune măsoară eficienţa cu care compania administrează resursele şi deruleză activităţi.
Indicatori:

  • viteza de rotaţie a activelor circulante = active circulante/CA*365 zile;
  • viteza de rotaţie a stocurilor = valoarea stocurilor/costul bunurilor vândute*365 zile;
  • viteza de rotaţie a crenţelor = creanţe/CA*365 zile;
  • viteza de rotaţie a furnizorilor = furnizori/total achiziţii pe credit*365 zile;
  • controlul cheltuielilor administrative = total cheltuieli administrative/CA*100;

Indicatori de rentabilitate indică capacitatea unei companii de a realiza venituri care depăşesc costurile activităţii.
Indicatori:

  • marja profitului de exploatare = profit din exploatare/CA*100;
  • marja profitului net = profit net/CA*100;
  • marja costului bunurilor vândute = costul bunurilor vândute/CA*100;
  • rentabilitatea capitalului propriu = profit net/capital propriu*100;
  • rentabilitatea activelor totale = profit înainte de impozitare şi plata dobânzilor/total active*100;
  • rentabilitatea activelor fixe = profit înaintea impozitării şi plata dobânzilor/total active fixe imobilizate*100;
  • rentabilitatea capitalului permanent = profit net/capital permanent*100;

Un comentariu:

  1. Halo, sunt Helena Julio din Ecuador, vreau să vorbesc bine despre Serviciul de finanțare Le_Meridian pe acest subiect. Serviciul de finanțare Le_Meridian îmi oferă sprijin financiar atunci când toată banca din orașul meu a respins cererea de a-mi acorda un împrumut de 500.000,00 USD. Am încercat tot ce am putut pentru a obține un împrumut de la băncile mele aici, în Ecuador, dar m-au respins cu toții, deoarece creditul meu era scăzut, dar cu harul dumnezeiesc, am aflat despre Le_Meridian, așa că am decis să încerc să solicit acest împrumut. Cu Dumnezeu dispus să-mi acorde un împrumut de 500.000,00 USD cererea de împrumut pentru care băncile mele din Ecuador m-au refuzat, a fost foarte grozav să fac afaceri cu ele, iar afacerea mea merge bine acum. Iată Le_Meridian Financing Investment Email / WhatsApp Contact dacă doriți să aplicați împrumuturi de la ei.Email:lfdsloans@lemeridianfds.com / lfdsloans@outlook.comWhatsApp Contact: + 1-989-394-3740.

    RăspundețiȘtergere