duminică, 21 martie 2010

Mediul în care va evolua afacerea

În ceea ce priveşte descrierea mediului de afaceri se poate începe cu piaţa actuală. Se vor prezenta:
 Clienţii, sub forma unui tabel care să conţină numele şi adresa clientului, forma de proprietate, anul şi valoarea tranzacţiilor (exprimate în lei şi/ sau altă monedă solicitată).
Notă: unele planuri de finanţare solicită prezentarea mult mai amanunţită, analiza anuală fiind defalcată pe fiecare client în parte cu determinarea ponderii valorice (exprimare procentuală) faţă de total piaţă. Suplimentar la această analiză se vor însera date referitoare la sistemul de distribuţie utilizat şi la cel necesar. De reţinut este faptul că această parte necesară a unui plan de afaceri poate părea celor mai mulţi dintre noi a fi aducătoare de deservicii, cel puţin din punctul de vedere al dezvăluirii clienţilor. Cu toate acestea este bine să se ştie că prezentarea clienţilor este o formă de confirmare a valorii firmei şi a produselor sau serviciilor acestora, fapt pentru care, aparentul deserviciu este, de fapt, un serviciu real.
 Concurenţii (nume, date cunoscute despre aceştia, obiecte de activitate, etc. – date obiective şi succinte). Chiar dacă pare că nu este necesar să aveţi astfel de cunoştinţe, lipsa de date referitoare la concurenţi relevă fie necunoaşterea pieţei prezente şi viitoare, fie un fel de recunoaştere a lipsei de calitate a produselor/ serviciilor realizate sau potenţial realizabile.
 Poziţia produsului societăţii/ produselor/ serviciilor fară de concurenţă - este o mică detaliere a prezentării concurenţei care are atât valoare de prezentare a potenţialului firmei/ produselor/ serviciilor cât şi de relevare a forţei de stăpânire a parametrilor concurenţiali.
 Factorii de mediu; sistemul politic, politici economice, sistem juridic, performantele mcaroeconomice, tendinţele industriei în care veţi activa, nivelul tehnologic, resursele umane, piaţa financiară, piaţa imobiliară.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu